Ishodi
Slobodan Lazić / Divno čudo
Rada ishodi
II TRIJADA
Čitanje
Govorenje
Ključne riječi i sintagme

akuzativ / glagol / igra / imenica / nominativ / objekat / pamćenje / predikat / rima / subjekat

Zašto ovaj sadržaj?

Pjesma je zanimljiva najprije iskoristimo li je kao vježbu pamćenja na zabavan način, isprepletenu s mogućnosti kreativnog doprinosa u smislu njenog proširivanja. Uz to se istovremeno pjesma koristi i kao gramatička vježba, pod tim podrazumijevajući vježbu padeža (nominativa i akuzativa), a i funkcija u rečenici (subjekta, objekta i predikata). Da bi učenici/učenice na tragu ovih stihova napravili/napravile nove time nastavivši pjesmu, morat će pronalaziti odgovarajuće riječi za rimu, pritom vježbajući akuzativ i nominativ, odnosno subjekat i objekat.

 

Prijedlog – uzrast: 6. razred osnovne škole

Interpretacija

Pjesma Divno čudo verbalna je igra koja se kao i svaka druga igra ostvaruje prema određenim pravilima. Svaka strofa počinje glagolom „imam“ koji zahtijeva dopunu imenice u akuzativu jer je riječ o bližem objektu. Taj se objekat, imenica srednjeg roda, nadalje rimuje (najčešće) s glagolom, izuzetak je samo treća strofa gdje se „mače“ rimuje s „hlače“. U završnim stihovima imenica/objekat postaje subjekat u nominativu, uz, opet, jedan izuzetak u drugoj strofi kada „prase“ ne prelazi iz objekta u subjekat nego ostaje objekat. Dakle, moguće je ustanoviti ponovljivu strukturu u svakoj strofi (uz ova dva izuzetka) iz koje se može iscrpiti maksimum za dobru gramatičku vježbu.

Važno je da pjesma postupa po konceptu proširivanja svakom novom strofom, dodajući sadržaju iz prethodne strofe novi distih, uz ponavljanje prethodnih stihova. Pjesma je skup motiva čija je povezanost logički neobjašnjiva („meče kesten peče“, „mače krpi hlače“, „prase čizme krase“...), ali nije začuđujuća uzme li se u obzir podređenost stihova rimi i ritmu jer je pjesma vjerovatno stvorena da se pamti i neprestano proširuje s ciljem vježbanja pamćenja kroz zabavu i igru, a veliku ulogu u olakšavanju te radnje imaju upravo rima i ritam. Formula i svrha pjesme bile bi puno zahtjevnije za ispoštovati da je pjesma pisana u slobodnom stihu i da se motivi ne rimuju.

 

E. S.